När du handlar hos oss, Fair Trade Klotet Lund

Köpvillkor

Detta gäller alltid

  • När du lägger en order anger du ditt namn och din e-postadress. Du ska ha fyllt 18 år.
  • Genom att klicka på "Slutför köp" accepterar du ditt betalningsansvar och godkänner våra köpvillkor.
  • Flera rabatter får inte användas samtidigt på samma köp.
  • Fri frakt vid köp från 480 kr gäller för privatpersoner. 
  • Önskar du en större mängd av en produkt, skicka mail till vår kundtjänst (använd gärna kontaktformuläret). Ofta går det snabbt att ordna.
  • Av miljöhänsyn använder vi återvunnet emballage där detta är möjligt.
  • Vårt lager för e-handel är separat från butiken i Lund. Vi kan därför inte garantera avhämtning i Lund på samma dag. Vi dig invänta besked via mail att varan är redo för avhämtning.
  • Sortimentet i webbutiken och i butiken i Lund varierar, utbudet i Lund är större och bredare.
  • Våra produkter är garanterat rättvist producerade enligt kriterierna för rättvis handelOftast är produkterna även ekologiska och/eller framställda på miljövänliga sätt.

Priser

De angivna priserna är inklusive moms. Priserna i webbutiken kan skilja sig marginellt från priserna i den fysiska butiken.

Betalsätt

Vi erbjuder två betalsätt: Klarna och "Betala i butiken i Lund". Det senare betalningssättet kräver att beställningen även hämtas i butiken i Lund. Varan ska hämtas inom 10 dagar.
Företag och organisationer kan få faktura direkt från Klotet Lund. Ta kontakt med oss!

Frakt & leverans

Privatperson 
Vi skickar med DHL eller Postnord, vanligtvis inom 3-5 dagar. Fraktkostnaden är för närvarande 59 kr för beställning upp till 480 kr och fri frakt vid köp från 480 kr. Vi levererar endast inom Sverige.

Om du har möjlighet, kan du hämta din beställning i vår butik Klotet i Lund. Först beställer du här i webbutiken. Sedan, efter att vi har mailat hämtningsinformation, ska beställningen hämtas under butikens öppettider inom 10 dagar.
Adress: Stora Tomegatan 48, Lund.
Se butikens öppettider!

Juridiska personer
Varorna skickas med DHL eller Postnord till den angivna företagsadressen eller till närmaste ombud. Fraktkostnaden för B2B är för närvarande 150 kr.

Öppet köp / Ångerrätt

Som kund har du ångerrätt på oanvända varor i oförändrat skick. Ångerrätten omfattar inte livsmedel, varor som av hälso- eller hygienskäl är förseglade, produkter i kategorin "Fynda" och andra nedsatta produkter, beställningsvaror samt köp av presentkort.
Ångerrätten gäller i 14 dagar från dagen efter att du tagit emot varan. Inom denna tid ska du skicka ditt ångermeddelande till e-postadressen
[email protected]
Varan ska sedan återsändas inom 14 dagar från det att du har skickat oss ditt ångermeddelande. Du själv betalar returkostnaden. Det är viktigt att du paketerar returen väl och bifogar följesedel eller annan information där ordernummer och kunduppgifter framgår. Om varan hanteras ovarsamt kan vi kräva ersättning för dess värdeminskning. Om varan skadas eller kommer bort på grund av kundens vårdslöshet förloras ångerrätten. 

Returadress:
Världsbutiken Klotet 

St. Tomegatan 48 
223 51 Lund

E-post:
[email protected]

Betalning i samband med retur eller för ej hämtade varor i butiken

Har du valt att betala med faktura hos Klarna är det viktigt att du flyttar fram fakturans förfallodatum. Det gör du enkelt på Klarna AB.  När vi har mottagit returen eller när avhämtningstiden från butiken i Lund har gått ut krediteras beloppet för berörda varor och Klarna skickar dig en uppdaterad faktura.
Är ordern betald kontaktar Klarna dig för återbetalning. Har du använt ett presentkort får du ett nytt presentkort med samma värde, om vi inte kommit överens om annat.
Handlar du som företag och har skickat en retur ska du betala din faktura som vanligt. När vi har mottagit returen kommer vi att skicka en kreditfaktura.

Ej uthämtade varor

För ej uthämtade leveranser debiterar vi dig för våra kostnader för frakt, returfrakt, administration och hantering, för närvarande 150 kr. Ej uthämtade varor omfattas inte av ångerrätten. För varor som inte har hämtats i tid i butiken debiterar vi inget.

Reklamation: defekt eller fel vara

Om du får en vara som är skadad eller felaktig ber vi dig kontakta oss snarast på [email protected] och INNAN du skickar tillbaka varan. Vi bestämmer tillsammans det bästa retursättet och Klotet står för returkostnaden. Varan ska inte skickas retur som postförskott. Efter mottagen och godkänd retur gör vi inom 30 dagar en återbetalning. För varor köpta med presentkort får du ett nytt presentkort.

Reservation

Vår webbutik uppdateras regelbundet men ibland kan det hända att vi inte har den vara du beställt i lager. Vid dessa tillfällen kontaktar vi dig snarast.
Vi förbehåller oss rätten att annullera beställningar där varan är uppenbart felaktigt prissatt eller där det visar sig att produktbeskrivningen innehåller felaktiga uppgifter. 

Användarvillkor

När du gör din beställning uppger du dina personuppgifter. I samband med registrering och beställning godkänner du att Världsbutiken Klotet i Lund lagrar och använder dina uppgifter för att fullgöra avtalet gentemot dig. Se vidare under Integritetspolicy.

Cookies

När du besöker den här webbplatsen sparas cookies på din dator. Dessa cookies används för att hålla reda på din inloggning och din kundkorg när du handlar. 


Senast uppdaterad 2022-10-23